La Grenoble, copacii iau locul panourilor publicitare

\"grenoble\"
Grenoble este prima metropolă europeană care a decis să înlocuiască panourile publicitare cu arbori. Astfel, în primăvară, locul panourilor va fi luat de 50 de pomi, iar contractele cu firma de publicitate şi mobilier urban urmând să fie sistate cât de curând, scrie lesechos.fr. 

Demontarea celor 326 de panouri publicitare de pe spaţiul public va dura patru luni, suprafaţa eliberată ridicându-se la 2.051 metri pătraţi. Grenoble nu renunţă însă definitiv la afişajul stradal.
[quote align=\”center\” color=\”#999999\”]Noul afişaj va fi gratuit şi destinat anunţurilor culturale sau de interes public, iar panourile vor fi mai reduse în dimensiuni, a explicat Lucille Lheureux, adjunctul însărcinat cu spaţiile publice din Grenoble.[/quote]
Eric Piolle, primarul orașului a spus că scopul măsurii este de a elibera spațiul public și de a dezvolta în paralel locuri care să permită cetațenilor să se exprime.
Albert Asseraf, directorul de strategie al companiei de panotaj căreia nu îi va mai fi reînnoit contractul, susţine însă că oraşul va fi, la rândul său, privat financiar.
[quote align=\”center\” color=\”#999999\”]Odată cu încheierea acestui contract, cetăţenii din Grenoble vor pierde 600.000 euro anual, dar şi informaţii destul de utile, a spus Asseraf.[/quote]
Cifrele sunt contestate însă de Primăria Grenoble:
[quote align=\”center\” color=\”#999999\”]Internetul face o concurenţă serioasă panotajului stradal. În concluzie, banii pe care i-ar fi câştigat municipalitatea din reînnoirea contractului ar fi fost de patru ori mai puţini, adică 150.000 euro anual, şi nu 600.000 euro,
a punctat primarul Eric Piolle.[/quote]
Prin renunțarea la publicitatea stradală, Grenoble merge pe urmele micului ora; Forcalquier din Alpes-de-Haute-Provence, care a implementat o acțiune similară în 2009.

Scroll to Top