Grenoble este prima metropolă europeană care a decis să înlocuiască panourile publicitare cu arbori. Astfel, în primăvară, locul panourilor va fi luat de 50 de pomi, iar contractele cu firma de publicitate şi mobilier urban urmând să fie sistate cât de curând, scrie lesechos.fr.
Demontarea celor 326 de panouri publicitare de pe spaţiul public va dura patru luni, suprafaţa eliberată ridicându-se la 2.051 metri pătraţi. Grenoble nu renunţă însă definitiv la afişajul stradal.
Eric Piolle, primarul orașului a spus că scopul măsurii este de a elibera spațiul public și de a dezvolta în paralel locuri care să permită cetațenilor să se exprime.
Albert Asseraf, directorul de strategie al companiei de panotaj căreia nu îi va mai fi reînnoit contractul, susţine însă că oraşul va fi, la rândul său, privat financiar.
Cifrele sunt contestate însă de Primăria Grenoble:
a punctat primarul Eric Piolle.
Prin renunțarea la publicitatea stradală, Grenoble merge pe urmele micului ora; Forcalquier din Alpes-de-Haute-Provence, care a implementat o acțiune similară în 2009.