Administraţia oraşului Milano ar putea adopta o strategie prin care rezidenţii să fie plătiţi pentru a merge cu bicicleta la serviciu, în încercarea de a reduce nivelul poluării din oraş potrivit The Guardian.
Autorităţile din Milano vor să adopte un program similiar din Franţa prin care navetiştii sunt plătiţi dacă merg cu bicicletele la serviciu, în loc de maşini. Milano, alături de alte oraşe din Italia, au înregistrat niveluri alarmante ale poluării, iar guvernul a alocat 35 de milioane de euro pentru a contribui la finanţarea unor soluţii de mobilitate durabilă, cum ar fi mersul pe bicicletă la locul de muncă.
Administraţia oraşului Milano are deja planuri pentru un sistem de bike sharing, dar consilierul pentru mobilitate, Pierfrancesco Maran, crede că Milano ar trebui să recreeze un experiment francez, în cadrul căruia aproape 10.000 de angajaţi de la 19 companii au fost plătiţi fiecare cu 25 de eurocenţi pentru fiecare kilometru pe care l-au pedalat până la locul de muncă. Asta înseamnă că o persoană poate câştiga 50 de euro pe lună dacă merge 10 kilometri pe zi cu bicicleta. În prezent, micul oraş toscan Massarosa testează proiectul, iar aproximativ 50 de persoane iau parte, deşi programul din Milano ar trebui să fie la o scară mult mai mare.
Unele statistici au subliniat faptul că puţini oameni merg cu bicicleta cu scopul de a economisi bani. Doar şase la sută dintre locuitorii oraşului Copenhaga invocă acest motiv. Cincizeci şi şase la sută au spus că fac asta pentru că este mai rapid şi mai uşor, iar 19 la sută o fac pentru beneficiile mişcării în aer liber.
România ocupă locul al doilea, după Bulgaria, în topul statelor europene care poluează cel mai mult raportat la cât produc, conform Agenţiei Europene de Mediu. Bucureştiul este pe primul loc în topul celor mai poluate oraşe din Europa, arată un raport al Comisiei Europene.