“Bicicletele au puterea de a salva lumea. Sunt atâtea lucruri pe care o bicicletăle poate face din atâtea perspective: din punctul de vedere al mediului, al sănătății, din perspectiva impactului social!”(Ted King, ciclist)
De 200 de ani, bicicleta rezistă alături de noi și ori câte sute de ani s-ar aduna, 2018 e primul an în care sărbătorim ziua internaționalăa bicicletei, o zi decisă de ONU: 3 iunie.
Există motive serioase pentru rezistența bicicletei în viețile noastre. Gândiți-vă numai câte născociri omenești considerate, la vremea lor, seducătoare și indispensabile au dispărut ca și cum n-au fost niciodată. Mai ții minte magnetofoanele, casetofoanele, pagerele, cărțile de telefon, casetele? Toate s-au dus, toate au fost înlocuite de alte invenții mai spectaculoase. Nu și bicicletele!
Sunt undeva în jur de 2 miliarde de biciclete în lume, iar estimările vorbesc despre 5 miliarde prin 2050, după cum spune World Bank blogs. Acest lucru inseamnă că mai mult de jumătate din populația planetei știe să meargă pe bicicletă.
Așadar, chiar trebuie să fie niște motive serioase pentru care bicicleta rezistăatât de spectaculos în viețile noastre!
Mersul pe bicicletă e una dintre cele mai sănătoase abordări ale vieții cotidiene. E bucurie și e libertate. Și e, deloc în ultimul rând, una dintre cele mai simple și mai eficiente căi de a ne purta prietenos cu Pământul. Am uitat cumva de felul în care schimbă viața unei comunități și felul în care interacționează oamenii între ei? Noi știm mai bine, în cei 9 ani de funcționare, programul I’Velo a reusit să scoată peste 1.550.000 de romani la pedalat, a contribuit la reducerea emisiilor de CO2 din atmosferă cu aproximativ 2.180 de tone și să fim prezenți în 6 orașe din țară: Constanța, Brașov, Sibiu, Alba Iulia, Oradea, Iași.
Ce ne împiedică să facem din București un loc în care să îți vină să le zâmbești oamenilor și mai mult doar pentru că îi întâlnești pe bicicletă, cu copiii în coș sau cu laptopul în spinare?
Noi acest lucru vrem să împărțim, împărtășim și împrăștiem: bucuria de a fi de flexibil, de mobil și de liber cum numai pe bicicletă poți fi. Iar responsabilitatea socială și de mediu sunt magnifice efecte secundare.
Există studii care arată că, dacă oamenii ar face o trecere masivă de la mașini la biciclete, între anii 2015 și 2050 s-ar economisi 24 de trilioane de dolari, iar emisiile de CO2 provenite din transportul urban de pasageri s-ar reduce cu 11%!
Așadar, la mulți ani, bicicletă!