Derulat din mai 2011 pana in aprilie 2013, CycleLogistics a fost un proiect finantat de Uniunea Europeana prin programul Intelligent Energy Europe (IEE), cu o acoperire de 11 tari in Europa, ce si-a propus reducerea energiei folosite in transportul urban de marfuri. Asociatia Green Revolution a sustinut initiativa CycleLogostics si, in perioada 10 septembrie 2013 – 30 aprilie 2014, a implementat diferite actiuni de promovare a bicicletei ca mijloc principal de deplasare si transport de marfuri usoare.
In contextul unui numar mare de ambuteiaje rutiere, cresterii concentratiei de gaze poluante in atmosfera si a faptului ca bunurile usoare sunt adesea transportate pe distante foarte scurte cu vehicule de gabarit mare, s-a doreit inlocuirea vehiculele motorizate cu biciclete pentru transportul marfurilor usoare. Zona principala de actiune sunt zonele din interiorul oraselor europene, predispuse la poluare si aglomeratie, principala cauza fiind autoturismele.
Se stie faptul ca un autoturism care circula neincarcat la capacitate maxima este o irosire de resurse. In acest sens, CycleLogistics a incurajat utilizarea bicicletei in deplasarile zilnice, la cumparaturi, in plimbarile de weekend si nu numai.
In acest context au fost create si cargo-bicicletele. Producatorii au scos pe piata numeroase modele de biciclete si accesorii, cu diferite functionalitati, iar tot ceea ce trebuie sa faca biciclistul e sa aleaga modelul cel mai potrivit, tinand cont de lungimea calatoriilor si greutatea bunurilor transportate.
In ceea ce priveste avantajele logisticii velo, mentionam:
Orice iubitor de ciclism alege bicicleta in defavoarea masinii. Intr-adevar, marele avantaj pe care il ofera masina este spatiul de depozitare, dar alegerea bicicletei este o solutie mai ieftina, sanatoasa si rapida. Desi pare greu de imaginat ca se pot face cumparaturi, livrari si transporturi de bunuri pe bicicleta, locuitorii si intreprinzatorii din cateva orase europene demonstreaza ca aceasta este cea mai eficienta optiune.
Studiile demarate in cadrul proiectului CycleLogistics au demonstrat ca bicicletele si cargo-bicicletele ar putea suporta:
Daca aceste calatorii s-ar face cu bicicleta, ar insemna o reducere de 37 milioane de tone CO2 pe an sau 1% din emisiile curente la nivelul Europei, conform Centrului de Mobilitate din Austria. Orase precum: Copenhaga, Bruxelles, Londra etc au traditie in utilizarea bicicletelor cargo pentru transportul/livrarea bunurilor usoare si ne dorim sa facem cunoscut acest concept si publicului din Romania.
Intreaga responsabilitate pentru continutul acestui newsletter revine autorilor. Nu reflecta neaparat opinia Uniunii Europene. EACI si Comisia Europeana nu sunt responsabile pentru informatiile utilizate pentru realizarea acestui material.
I’Velo inseamna o preocupare continua a cresterii gradului de satisfactie a utilizatorilor prin oferirea de servicii de calitate, extinderea proiectului in orasele mari din Romania, biciclete usor de utilizat, dar si un personal profesionist, prietenos si pregatit sa ofere experiente placute iubitorilor de pedalat.
In cei 6 ani de functionare, programul I’Velo a reusit sa scoata peste 1.150.000 de romani la pedalat si a contribuit la reducerea emisiilor de CO2 din atmosfera cu aproximativ 1.750 de tone. Programul I’Velo, initiat de Raiffeisen Bank si Green Revolution, se desfasoara cu sprijinul primariilor din Bucuresti, Brasov, Sibiu, Iasi, Constanta, Alba Iulia, Oradea, precum si al Administratiei Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti.
“Pentru al saptelea an consecutiv, invitam bucurestenii sa aleaga bicicleta ca mijloc principal de transport, dar si ca modalitate distractiva de a face miscare. Sigur, printre principalele noastre preocupari raman siguranta utilizatorilor si nevoia de infrastructura pentru biciclete. Dar bicicleta ar trebui sa devina o necesitate, nu numai o distractie. Intr-un oras aglomerat, cu artere blocate, bicicleta este cel mai simplu mijloc de transport. De aceea, vom veni inspre bucuresteni anul acesta cu proiectul I’Velo 2.0, un sistem de bike-sharing automatizat, ca o continuare fireasca a proiectelor de incurajare a bicicletelor. Ne bazam pe sustinerea autoritatilor publice, care trebuie sa prioritizeze mersul pe biciclete si sa rearanjeze intregul spatiu urban disponibil, ca sa putem avea un oras prietenos cu biciclistii.„, a declarat Raluca Fiser, presedintele Asociatiei Green Revolution.
Misiunea proiectului este introducerea graduala a bicicletei in peisajul vietii urbane, atat pentru recreere, cat si ca mijloc de transport alternativ, sanatos. Lansat in 9 mai 2010 de Green Revolution si Raiffeisen Bank, I’Velo este prezent in Bucuresti – parcul Herastrau – Piata Charles de Gaulle, Arcul de Triumf si Parcul Tineretului – intrarea de la Gheorghe Sincai, dar si in tara, in orasele: Iasi – Bd. Independentei, Brasov – Piata Sfatului, Constanta – Gravity Park, Sibiu – Cazarma 90, la Alba Iulia – Piata Unirii si Oradea, in Parcul 1 Decembrie. De asemenea, proiectul I’Velo ofera in continuare, posibilitatea de a rezerva ONLINE biciclete, accesand site-ul www.ivelo.ro sau descarcand aplicatia I’Velo, disponibila in versiunile IOS si Andriod.
“Ne bucuram sa vedem ca bicicleta redevine treptat un mijloc alternativ de transport in Bucuresti, dar si in tara si ne dorim ca prin proiectele noastre – I’Velo, StudentObike, Biciclete cu cravata – sa cultivam dezvoltarea comunitatii biciclistilor si sa sarbatorim impreuna aceste reusite. Impreuna cu Green Revolution ne dorim sa schimbam cultura transportului in Romania si sa dezvoltam infrastructura pentru promovarea transportului alternativ. In acest fel speram sa avem angajati si clienti mai sanatosi si sa respiram un aer mai curat”, a declarat Corina Vasile, Director Comunicare si Relatii Publice Raiffeisen Bank Romania [/quote]
Bicicletele I’Velo au sustinut mai mult de 50 de evenimente, cu peste 10.000 de participanti, dintre care mentionam: Noaptea Institutelor, Noaptea Galeriilor, Noaptea Bibliotecilor, Bucharest Summer University, Peninsula, Best’fest, Recicloniada, Let’s do it Cluj; Unica Summer Bike Fiesta; Business pe Bicicleta; Descopera Orasul pe Bicicleta; Cupa MAE; SkirtBike; BikeFest; BikeFest Brasov.