Tag

biciclete

Legea Biciclistului

PrintLegea Biciclistului la nivelul Municipiului Bucuresti este un proiect demarat de Asociatia Green Revolution cu sprijinul financiar al Fondului pentru Inovare Civica.

Este un program finantat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, administrat de Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile.
Pe parcursul a sase luni, din iulie pana in decembrie 2013, proiectul a urmarit implicarea cetatenilor, autoritatilor, expertilor in transport si comunitatii de biciclisti in realizarea si adoptarea cadrului legislativ privind circulatia cu bicicleta in Bucuresti.

De ce facem asta

Multe tari din Europa, preocupate de efectele poluarii si ale ambuteiajelor rutiere, au optat pentru promovarea utilizarii bicicletei ca alternativa ecologica de transport. Romanii sunt printre cei mai mici consumatori de biciclete din Uniunea Europeana. Caile de circulatie pentru biciclete realizate in Bucuresti nu au continuitate, nu sunt conectate adecvat intre ele si, mai ales, nu sunt realizate corespunzator. In aceste conditii, este necesara optimizarea si adoptarea politicii specifice la nivelul Bucurestiului, care sa reglementeze drepturile si obligatiile biciclistilor, standardele si tipurile de cai de circulatie pentru biciclete, relatia dintre biciclisti si ceilalti participanti la trafic.

Cum facem asta

In prima faza am luat in calcul situatia curenta si gradul de viabilitate a pistelor de biciclete deja existente, precum si eficacitatea STAS-ului actual de proiectare a acestora. In acest sens, am analizat modul de proiectare a pistelor actuale, in baza informatiilor furnizate de autoritatile publice si documentarii foto si video din teren, si am sondat opinia comunitatii de biciclisti si a publicului larg. De asemenea, in decursul celor sase luni ale proiectului, au fost organizate conferinte de presa si dezbateri publice pentru a asigura participarea cetatenilor la elaborarea solutiilor de proiectare pentru pistele din Bucuresti.
Ulterior, Documentatia Cadru pentru realizarea cailor de circulatie pentru biciclete in Municipiul Bucuresti a fost realizata, prezentata si supusa spre analiza in cadrul Grupului de Lucru pentru realizarea Planului Integrat de Mobilitate in Municipiul Bucuresti si zona sa regionala de influenta in transport. Documentul Cadru este o sinteza a solutiilor si masurilor adoptate in Anglia, Franta, Irlanda, Germania, Canada, Belgia, precum si studii internationale si romanesti si trateaza in capitole diferite: categoriile de biciclisti, biciclete, tipurile de calatorie si zonele de conflict;tipurile de cai de circulatie si cele mai bune solutii de integrare a acestora in functie de tipul strazilor, traficului, viteza; relatia dintre biciclisti si restul participantilor la trafic; principiile care stau la baza realizarii retelelor de biciclete. Am identificat solutii optime pentru infrastructura bucuresteana, care vizeaza proiectarea corecta a cailor de circulatie pentru biciclete, asa incat acestea sa poate fi utilizate in conditii de siguranta in trafic.

Noi incurajam mersul pe bicicleta pentru un oras sanatos si mai putin poluat, insa autoritatile publice trebuie sa prioritizeze mersul pe biciclete si sa rearanjeze intregul spatiu urban disponibil potrivit acestor prioritati. Infrastructura necesara utilizarii bicicletei este printre cele mai importante conditii de dezvoltare a unui oras prietenos cu biciclistii.
Raluca Fiser, presedinte Green Revolution
Cum te poti implica

  • Spune-ti parerea si propune solutii pentru o mai buna reglementare a transportului pe bicicleta in Bucuresti.
  • Citeste si comenteaza “Propunerea de documentatie-cadru pentru realizarea cailor de circulatie pentru biciclete in municipiul Bucuresti”. Aceasta poate fi accesata aici: Propunere documentatie cadru
  • Foloseste bicicleta ca mijloc de transport alternativ.
  • Povesteste mai departe.

 

studentObike

studentObike

Logo studentObikestudentObike, un proiect de bike-sharing gratuit pentru studenti

studentObike a fost singurul proiect national de bike-sharing gratuit pentru studentii din patru centre universitare, aflate in Bucuresti (doua centre), Iasi si in Timisoara.

Studentii au putut folosi bicicletele, atat in campusul universitar, cat si in afara acestuia, de luni pana vineri, pe baza legitimatiei valabile de student si a unui act de identitate.

In cei noua ani de functionare, programul « studentObike » a reusit sa scoata peste 150.000 de studenti la pedalat. studentObike este implementat in campusurile universitatilor partenere:Campus Agronomie, Campus Regie, Campus Tudor Vladimirescu, Campus Universitatea de Vest.

In cele peste 110 de zile de functionare din anul 2016, centrele studentObike au inregistrat 17.400 de utilizatori. Astfel, in centrele din Bucuresti, localizate in Complex Agronomie – Herastrau, Politehnica-Rectorat si Politehnica-Regie, peste 8.000 de studenti au inchiriat bicicletele studentObike. Studentii ieseni au mers la centrul de inchiriere de la Facultatea de Constructii in numar de aproape 4.500, aproape 1.300 de studenti din Cluj au inchiriat bicicletele galbene de la centrul de inchiriere din Complexul Hasdeu, iar peste 2.600 de studenti din Timisoara au inchiriat si ei bicicletele galbene de la centrul aflat in Campusul Universitatii de Vest s-au plimbat cu bicicletele in sezonul 2016.

Rezultate 2010 – 2019:

  • 9 sezoane de functionare;
  • 5 orase;
  • 7 centre;
  • 330 de biciclete;
  • 81.013 utilizatori unici;
  • 151.399 inchirieri;
  • 826.897 ore de inchiriere.

 

De ce am facut asta?
Bicicleta poate reprezenta mijlocul ideal de deplasare pentru studenti. Este ieftin, sanatos si rapid. Oferind acest program in campusurile universitare din Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara si Iasi i-am ajutat pe studenti sa ajunga mai usor la camine si la cursuri, la biblioteci, teatre si muzee, sa descopere orasele in care traiesc si invata.

BikeFest

“BikeFest” este un eveniment despre biciclistii pentru care ziua incepe cu bicicleta si se termina tot cu ea. Pentru care « pe doua roti » inseamna un stil de viata petrecut alaturi de gasca de prieteni!

Ne revedem în 2020 ca sa sarbatorim un an frumos in care am adunat multi kilometri pe bicicleta. Nu conteaza ce tip de bicicleta ai sau daca iti inchiriezi una I’Velo, conteaza sa fii la BikeFest.

BikeFest este locul in care iti dai intalnire cu gasca ta de prieteni, este evenimentul pe care nu ai voie sa il ratezi. BikeFest inseamna Urban Race prin curtea Palatului Parlamentului, locul unde gasesti cele mai fun competitii, activitati de relaxare, muzica si multe, multe premii.

Locul de intalnire: Palatul Parlamentului

Peste 5.000 de persoane pasionate de pedalat si biciclete au fost prezente anual in parcul Izvor din Capitala si s-au bucurat de un festival al biciclistilor urbani. Pe parcursul celor doua zile, cei prezenti si-au putut testa, rezistenta, viteza, indrazneala la cele mai tari competitii, s-au distrat, s-au relaxat, au castigat multe premii si au petrecut timp de calitate alaturi de prieteni si familie

„In 2009 am inceput sa investim in proiectul I’Velo pentru ca eram convinsi ca Bucurestiul are nevoie de o schimbare de mentalitate in ceea ce priveste transportul urban. De atunci sarbatorim, in fiecare toamna, impreuna cu voi mersul pe bicicleta.”, a declarat Corina Vasile, Director Comunicare si Relatii Publice Raiffeisen Bank.

BikeFest 2017 insemna:

1. Doua curse Urban Race: una dedicata mountainbikerilor – Urban Race MTB – cu peste 600 de participanti si una iubitorilor curselor de sosea – Urban Race Road, cu peste 600 de participanti.

2. Speed Race – Peste 30 de biciclisti isi testeaza energia si abilitatile de biciclist in competitia de viteza.

3. BikeFest Expo a adus importante magazine si cunoscuti producatori de biciclete cu oferte la biciclete si accesorii.

4. Kids Race – Peste 100 de copii si-au testat abilitatile de mici biciclisti urbani.

5. Tur ciclist caritabil – Pedalam pentru zambete.
6. Concertele  – au atras peste 3.000 de persoane in parc

BikeFest este un eveniment organizat in scopul consolidarii comunitatii de biciclisti si promovarii bicicletei ca mijloc de transport alternativ. Astfel, in cadrul celor doua zile de eveniment vor fi organizate activitati cu si despre biciclete, dedicate tuturor iubitorilor acestui sport. BikeFest este un eveniment organizat de Asociatia Green Revolution in parteneriat cu Raiffeisen Bank.

Bicicleta cu cosul plin

Asociatia Green Revolution si Mega Image au lansat proiectul „Bicicleta cu cosul plin”, care viza incurajarea folosirii bicicletei ca mijloc de transport alternativ in viata angajatilor si clientilor Mega Image, pentru a ajuta la minimizarea amprentei de CO2.

 

Astfel, clientii si angajatii Mega Image din 10 magazine au fost  incurajati sa aleaga bicicleta ca mijoc de transport atunci cand veneau la cumparaturi, prin inchirierea uneia dintre bicicletele puse la dispozitie in cadrul proiectului, pe durata a maximum 24 de ore.
„Bicicleta cu cosul plin” a fost un program de bike-sharing care s-a adresat angajatilor si clientilor unei companii si si-a dorit diminuarea amprentei de dioxid de carbon. Proiectul s-a desfasurat in perioada 3 iulie – 31 octombrie 2013 si a incurajat folosirea bicicletei ca mijloc de transport a cumparaturilor si bunurilor de larg consum. Realizat de Asociatia Green Revolution in parteneriat cu Mega Image, „Bicicleta cu cosul plin” a pus gratuit la dispozitia clientilor, biciclete si rastele in fata a 10 magazine Mega Image. In primele doua luni de functionare, proiectul a atras peste 9.000 de persoane.

Ce ne-am propus
  • In perioada 3.07 – 31.10.2013 ne-am propus sa atragem peste 18.000 de clienti Mega Image.
  • Scopul acestui proiect a fost de a determina o schimbare de comportament in randul clientilor si angajatilor Mega Image.
  • Proiectul a demonstrat beneficiile folosirii bicicletei la cumparaturi: timp scurt de deplasare, moblitate, sanatate si mediu.
Ne-am bucurat sa fim parteneri cu Mega Image in proiectul
Bicicleta cu cosul plin si speram ca tot mai multe companii si institutii publice sa promoveze bicicleta, ca transport alternativ pentru protejarea mediului si pentru o viata sanatoasa.
Raluca Fiser, presedinte Green Revolution.
Cum s-a beneficiat de proiect

Orice persoana care a facut cumparaturi de la magazinele Mega Image, in valoare de minimum 40 de lei, a putut inchiria gratuit o bicicleta. Pentru inchiriere a prezentat bonul fiscal promoterului Green Revolution si, in baza unui act de identitate, a completat un formular si a beneficiat de inchirierea gratuita a bicicletei pentru maximum 24 h. Bicicletele s-au putut inchiria si returna in intervalul 16:30 – 20:30, de luni pana duminica.

Am fost  incantati ca am putut, cu sprijinul Asociatiei Green Revolution, sa promovam bicicleta ca mijloc de transport alternativ, dar si pentru recreere, in randul clientilor si angajatilor nostri. Prin implementarea acestui proiect, ne-am dorit o schimbare de comportament pe termen lung si
incurajarea clientiilor de a se implica activ in proiectele noastre de reducere a amprentei de CO2.
Irina Fosa, Manager Proiect Mega Image
Rezultate 2013
  • peste 500 de inchirieri
  • 18.041 persoane informate
  • 5.862 de kilometri parcursi cu bicicletele
  • 1.735,35 tone de CO2 economisite

 

 

 

Bicicleta de la tara

Untitled-1In 2012, s-a desfasurat cel mai amplu si dinamic proiect ce a avut scop sustinerea sistemului de educatie din Romania.

Alaturi de E.ON Romania, Asociatia Green Revolution a realizat proiectul „Bicicleta de la tara” pentru a facilita accesul copiilor la educatie, reducerea ratei de absenteism scolar, imbunatatirea conditiilor din scoli, precum si acordarea de burse pentru elevii cu rezultate foarte bune la invatatura.
E.ON Romania a dezvoltat, in 2012, una dintre cele mai ample si dinamice campanii dedicate sustinerii sistemului de educatie din Romania de la venirea sa pe piata locala, in anul 2005, prin lansarea unui set de astfel de proiecte. Derulate in parteneriat cu importante organizatii neguvernamentale si cu sustinerea autoritatilor locale, proiectele se adresat cu prioritate copiilor si unitatilor de invatamant din zonele rurale defavorizate.

E.ON Romania a donat 800 de biciclete pentru copiii din patru judete ale Moldovei

Unul dintre cele mai importante proiecte derulate de compania E.ON Romania  a fost lansat joi, 13 septembrie 2012, la Iasi, inparteneriat cu Asociatia Green Revolution si autoritatile locale. Proiectul „Bicicleta de la tara” a constat in donarea a 800 de biciclete pentru copiii din patru judete din Moldova. Mai exact, au fost oferite cate 20 de biciclete scolilor generale din 40 de localitati din mediul rural din judetele Iasi, Botosani, Suceava si Vaslui. Proiectul si-a propus sa contribuie la scaderea ratei absenteismului scolar si a numarului de copii care renunta la scoala, din cauza distantei mari intre casa si institutia de invatamant si, totodata, sa promoveze bicicleta ca mijloc de transport eficient si ecologic.

Accesul la educatie da valoare fiecarei comunitati si arata
dorinta oamenilor de a-si extinde orizontul cunoasterii. Mai mult decat atat, copiii au dreptul la o educatie sanatoasa, care sa le ofere o sansa reala de a evolua in viata de zi cu zi, pentru a pune umarul peste ani, la dezvoltarea
comunitatilor in care traim.
Frank Hajdinjak, director general E.ON Romania

Zonele rurale care au beneficiat de biciclete au fost selectate impreuna cu reprezentantii consiliilor judetene, conform urmatoarelor criterii: comunitati aflate pe arii extinse; numar mare de locuitori, respectiv copii inscrisi la scoli; copii cu rezultate bune la invatatura; lipsa mijloacelor de transport pentru deplasarea copiilor catre scoala; copii ce provin din familii cu venituri modeste.

Exista un numar mare de copii care isi doresc sa invete, care viseaza sa realizeze o multime de lucruri in viata. Educatia este primul si cel mai important pas, astfel ca ne-am gandit sa ii sprijinim asa cum putem, punandu-le la dispozitie un mijloc de transport simplu, eco si sanatos, care  sa le permita sa ajunga la scoala. Speram ca acest proiect sa ajute cat mai multi copii sa isi indeplineasca visurile!
Raluca Fiser, presedinte Asociatia Green Revolution

Fiecare scoala generala din cele 40 de localitati rurale a primit cate 20 de biciclete, impreuna cu un rastel, sistem de siguranta si materiale destinte informarii copiilor cu privire la siguranta in trafic si protectia mediului. Bicicletele au fost date spre folosire elevilor cu rezultate bune la invatatura si care au de parcurs distante mari pana la institutia de invatamant. Fiecare scoala a desemnat o persoana care sa coordoneze local proiectul. In functie de numarul copiilor care au nevoie de un mijloc de transport, o bicicleta va fi folosita de mai multi copii pe perioade de timp stabilite de coordonatorul local.

Despre E.ON Romania

Grupul E.ON in Romania este activ pe piata de energie locala in domeniile furnizarii si distributiei de gaze naturale si energie electrica, deservind 2,9 milioane de clienti. Aria de activitate a companiilor E.ON acopera 20 de judete in partea de nord a tarii. Compania platforma, E.ON Romania, detine un pachet de 51% din actiuni la fiecare din companiile E.ON Energie Romania, E.ON Gaz Distributie si E.ON Moldova Distributie.