Este un program finantat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, administrat de Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile.
Pe parcursul a sase luni, din iulie pana in decembrie 2013, proiectul a urmarit implicarea cetatenilor, autoritatilor, expertilor in transport si comunitatii de biciclisti in realizarea si adoptarea cadrului legislativ privind circulatia cu bicicleta in Bucuresti.
Multe tari din Europa, preocupate de efectele poluarii si ale ambuteiajelor rutiere, au optat pentru promovarea utilizarii bicicletei ca alternativa ecologica de transport. Romanii sunt printre cei mai mici consumatori de biciclete din Uniunea Europeana. Caile de circulatie pentru biciclete realizate in Bucuresti nu au continuitate, nu sunt conectate adecvat intre ele si, mai ales, nu sunt realizate corespunzator. In aceste conditii, este necesara optimizarea si adoptarea politicii specifice la nivelul Bucurestiului, care sa reglementeze drepturile si obligatiile biciclistilor, standardele si tipurile de cai de circulatie pentru biciclete, relatia dintre biciclisti si ceilalti participanti la trafic.
In prima faza am luat in calcul situatia curenta si gradul de viabilitate a pistelor de biciclete deja existente, precum si eficacitatea STAS-ului actual de proiectare a acestora. In acest sens, am analizat modul de proiectare a pistelor actuale, in baza informatiilor furnizate de autoritatile publice si documentarii foto si video din teren, si am sondat opinia comunitatii de biciclisti si a publicului larg. De asemenea, in decursul celor sase luni ale proiectului, au fost organizate conferinte de presa si dezbateri publice pentru a asigura participarea cetatenilor la elaborarea solutiilor de proiectare pentru pistele din Bucuresti.
Ulterior, Documentatia Cadru pentru realizarea cailor de circulatie pentru biciclete in Municipiul Bucuresti a fost realizata, prezentata si supusa spre analiza in cadrul Grupului de Lucru pentru realizarea Planului Integrat de Mobilitate in Municipiul Bucuresti si zona sa regionala de influenta in transport. Documentul Cadru este o sinteza a solutiilor si masurilor adoptate in Anglia, Franta, Irlanda, Germania, Canada, Belgia, precum si studii internationale si romanesti si trateaza in capitole diferite: categoriile de biciclisti, biciclete, tipurile de calatorie si zonele de conflict;tipurile de cai de circulatie si cele mai bune solutii de integrare a acestora in functie de tipul strazilor, traficului, viteza; relatia dintre biciclisti si restul participantilor la trafic; principiile care stau la baza realizarii retelelor de biciclete. Am identificat solutii optime pentru infrastructura bucuresteana, care vizeaza proiectarea corecta a cailor de circulatie pentru biciclete, asa incat acestea sa poate fi utilizate in conditii de siguranta in trafic.
“BikeFest” este un eveniment despre biciclistii pentru care ziua incepe cu bicicleta si se termina tot cu ea. Pentru care « pe doua roti » inseamna un stil de viata petrecut alaturi de gasca de prieteni!
Ne revedem în 2020 ca sa sarbatorim un an frumos in care am adunat multi kilometri pe bicicleta. Nu conteaza ce tip de bicicleta ai sau daca iti inchiriezi una I’Velo, conteaza sa fii la BikeFest.
BikeFest este locul in care iti dai intalnire cu gasca ta de prieteni, este evenimentul pe care nu ai voie sa il ratezi. BikeFest inseamna Urban Race prin curtea Palatului Parlamentului, locul unde gasesti cele mai fun competitii, activitati de relaxare, muzica si multe, multe premii.
Locul de intalnire: Palatul Parlamentului
Peste 5.000 de persoane pasionate de pedalat si biciclete au fost prezente anual in parcul Izvor din Capitala si s-au bucurat de un festival al biciclistilor urbani. Pe parcursul celor doua zile, cei prezenti si-au putut testa, rezistenta, viteza, indrazneala la cele mai tari competitii, s-au distrat, s-au relaxat, au castigat multe premii si au petrecut timp de calitate alaturi de prieteni si familie
„In 2009 am inceput sa investim in proiectul I’Velo pentru ca eram convinsi ca Bucurestiul are nevoie de o schimbare de mentalitate in ceea ce priveste transportul urban. De atunci sarbatorim, in fiecare toamna, impreuna cu voi mersul pe bicicleta.”, a declarat Corina Vasile, Director Comunicare si Relatii Publice Raiffeisen Bank.
BikeFest 2017 insemna:
1. Doua curse Urban Race: una dedicata mountainbikerilor – Urban Race MTB – cu peste 600 de participanti si una iubitorilor curselor de sosea – Urban Race Road, cu peste 600 de participanti.
2. Speed Race – Peste 30 de biciclisti isi testeaza energia si abilitatile de biciclist in competitia de viteza.
3. BikeFest Expo a adus importante magazine si cunoscuti producatori de biciclete cu oferte la biciclete si accesorii.
4. Kids Race – Peste 100 de copii si-au testat abilitatile de mici biciclisti urbani.
5. Tur ciclist caritabil – Pedalam pentru zambete.
6. Concertele – au atras peste 3.000 de persoane in parc
BikeFest este un eveniment organizat in scopul consolidarii comunitatii de biciclisti si promovarii bicicletei ca mijloc de transport alternativ. Astfel, in cadrul celor doua zile de eveniment vor fi organizate activitati cu si despre biciclete, dedicate tuturor iubitorilor acestui sport. BikeFest este un eveniment organizat de Asociatia Green Revolution in parteneriat cu Raiffeisen Bank.
Astfel, clientii si angajatii Mega Image din 10 magazine au fost incurajati sa aleaga bicicleta ca mijoc de transport atunci cand veneau la cumparaturi, prin inchirierea uneia dintre bicicletele puse la dispozitie in cadrul proiectului, pe durata a maximum 24 de ore.
„Bicicleta cu cosul plin” a fost un program de bike-sharing care s-a adresat angajatilor si clientilor unei companii si si-a dorit diminuarea amprentei de dioxid de carbon. Proiectul s-a desfasurat in perioada 3 iulie – 31 octombrie 2013 si a incurajat folosirea bicicletei ca mijloc de transport a cumparaturilor si bunurilor de larg consum. Realizat de Asociatia Green Revolution in parteneriat cu Mega Image, „Bicicleta cu cosul plin” a pus gratuit la dispozitia clientilor, biciclete si rastele in fata a 10 magazine Mega Image. In primele doua luni de functionare, proiectul a atras peste 9.000 de persoane.
Orice persoana care a facut cumparaturi de la magazinele Mega Image, in valoare de minimum 40 de lei, a putut inchiria gratuit o bicicleta. Pentru inchiriere a prezentat bonul fiscal promoterului Green Revolution si, in baza unui act de identitate, a completat un formular si a beneficiat de inchirierea gratuita a bicicletei pentru maximum 24 h. Bicicletele s-au putut inchiria si returna in intervalul 16:30 – 20:30, de luni pana duminica.